VEELGESTELDE VRAGEN (én antwoorden)

Op deze pagina vind je veelgestelde vragen én antwoorden die betrekking hebben op e-mail en websites. Staat je vraag er niet tussen? Onderaan de pagina vind je een button die je naar het contactformulier van Websupport brengt. 

  • E-mail

Krijg je al een tijdje geen mails meer binnen? Controleer altijd eerst je spambox. Zitten de mails ook daar niet in? Dan is de volgende stap om je instellingen te controleren. Hoe je dit doet hangt af van het mailprogramma dat je gebruikt. Hieronder volgt per programma een stappenplan:

Apple Mail
1. Open je mailprogramma
2. Klik in de balk bovenin op Mail > Voorkeuren
3. In het nieuwe scherm klik je op Accounts en klik je het betreffende account aan
4. Klik op Serverinstellingen
5. Controleer of er bij de inkomende en uitgaande server een vinkje staat bij ‘Beheer verbindingsinstellingen automatisch’
6. Staat er een vinkje? Vink deze uit en vul in:
Inkomende server
Poort: 993 Gebruik TLS/SSL: ja

Uitgaande server
Poort: 587 Gebruik TLS/SSL: ja
7. Klik het schermpje weg en sluit je mailprogramma helemaal af
8. Open je mailprogramma opnieuw
9. Worden de mails nu nog steeds niet verstuurd? Neem dan contact met ons op via websupport@ineedit.nl.

Iphone
1. Open je instellingen en ga naar Wachtwoorden en Accounts
2. Klik op het betreffende e-mailaccount
3. Klik bovenaan op het vakje met Account, er opent een nieuw scherm
4. Klik op Geavanceerd en scroll vervolgens naar onder
5. Controleer of er bij Inkomende instellingen staat: Poort: 993
6. Klik links bovenin op < Account
7. Klik nu op SMTP server013.yourhosting.nl (onder server uitgaande post)
8. Klik vervolgens op server013.yourhosting.nl (onder hoofdserver)
9. Controleer of er bij Serverpoort: 587 staat en klik op Gereed
10. Staan alle gegevens goed en werkt en kan je nog steeds geen mail versturen? Neem dan contact met ons op via websupport@ineedit.nl

Outlook
Gebruik je de Outlook app en kun je geen mail versturen? Neem dan direct contact met ons op via websupport@ineedit.nl. De instellingen van Outlook verschillen namelijk erg per versie. Wij kijken daarom graag even met je mee via Teamviewer.

Blijft een mail die je wil versturen in je Postvak UIT staan? Dit kan meerdere oorzaken hebben. Controleer allereerst of de instellingen nog goed staan. Hoe je dit doet hangt af van het mailprogramma dat je gebruikt, hieronder behandelen we per programma hoe je de instellingen controleert:

Apple Mail
10. Open je mailprogramma
11. Klik in de balk bovenin op Mail > Voorkeuren
12. In het nieuwe scherm klik je op Accounts en klik je het betreffende account aan
13. Klik op Serverinstellingen
14. Controleer of er bij de inkomende en uitgaande server een vinkje staat bij ‘Beheer verbindingsinstellingen automatisch’
15. Staat er een vinkje? Vink deze uit en vul in:
Inkomende server
Poort: 993 Gebruik TLS/SSL: ja

Uitgaande server
Poort: 587 Gebruik TLS/SSL: ja
16. Klik het schermpje weg en sluit je mailprogramma helemaal af
17. Open je mailprogramma opnieuw
18. Worden de mails nu nog steeds niet verstuurd? Neem dan contact met ons op via websupport@ineedit.nl.

Iphone
11. Open je instellingen en ga naar Wachtwoorden en Accounts
12. Klik op het betreffende e-mailaccount
13. Klik bovenaan op het vakje met Account, er opent een nieuw scherm
14. Klik op Geavanceerd en scroll vervolgens naar onder
15. Controleer of er bij Inkomende instellingen staat: Poort: 993
16. Klik links bovenin op < Account
17. Klik nu op SMTP server013.yourhosting.nl (onder server uitgaande post)
18. Klik vervolgens op server013.yourhosting.nl (onder hoofdserver)
19. Controleer of er bij Serverpoort: 587 staat en klik op Gereed
20. Staan alle gegevens goed en werkt en kan je nog steeds geen mail versturen? Neem dan contact met ons op via websupport@ineedit.nl

Outlook
Gebruik je de Outlook app en kun je geen mail versturen? Neem dan direct contact met ons op via websupport@ineedit.nl. De instellingen van Outlook verschillen namelijk erg per versie. Wij kijken daarom graag even met je mee via Teamviewer.

Om e-mail aan je telefoon toe te voegen verwijzen we je graag door naar een van onderstaande handleidingen:

E-mail instellen op iPhone/iPad
E-mail instellen op Android Mail

Gebruik je een ander mailprogramma op je telefoon? Neem dan contact met ons op via websupport@ineedit.nl. Wij helpen je graag verder.

Lukt het niet meer om in te loggen op webmail.yourhosting.nl? Controleer of je het juiste wachtwoord hebt ingevoerd. Lukt het nog steeds niet? Probeer het eens in een andere browser. Ondervind je nog steeds hinder bij het inloggen? Neem dan contact met ons op via websupport@ineedit.nl, dan kijken wij met je mee.
  • Website

Krijg je deze melding als je de website wil bezoeken? Dit betekent dat de server geen connectie meer kan maken met de database.

Neem in dit geval zo snel mogelijk contact met ons op via websupport@ineedit.nl.

Wacht ongeveer 15 minuten, ververs vervolgens de website. Geeft hij dezelfde melding nog steeds? Neem dan contact met ons op via websupport@ineedit.nl.

Blijft de website wit? Dit kan meerdere oorzaken hebben. In de meeste gevallen krijg je een wit scherm te zien door PHP-foutmeldingen op je website. Het kan ook betekenen dat er een gebrek aan beschikbaar geheugen is.

Allereerst is het belangrijk om te achterhalen wat je gedaan hebt voor je een wit scherm zag. Heb je net een plugin geactiveerd of een update gedaan van de WordPress-versie? Dan weet je vrijwel zeker dat dit de reden is.

Neem contact met ons op via websupport@ineedit.nl. Vermeld in de mail wat je hebt gedaan voordat je een wit scherm kreeg (bijv. een plugin activeren).

Hoogstwaarschijnlijk is je IP-adres geblokkeerd op onze server. Dit kan komen door te vaak foutief inloggen in het dashboard van de website.

Neem contact met ons op via websupport@ineedit.nl. Vermeld in de mail je IP-adres (via deze site te achterhalen). Wij zullen je IP-adres van de blokkade halen.

Krijg je de melding dat het wachtwoord niet juist is? Klik dan op ‘Wachtwoord vergeten’ en stel een nieuw wachtwoord in.

Vul absoluut niet vaker dan 2 keer een verkeerd wachtwoord in. Je zult dan niet alleen 20 minuten worden geblokkeerd, de kans bestaat ook dat jouw IP-adres door onze server wordt geblokkeerd.

In dat geval moet eerst je IP-adres van de blokkade worden gehaald voordat je weer kunt inloggen. Stuur een mail naar websupport@ineedit.nl met daarin je IP-adres (via deze site te achterhalen).

Staat je vraag er niet tussen? Klik dan op onderstaande button. Je wordt doorgestuurd naar het contactformulier van websupport.